.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جوابيه اداره کل ورزش و جوانان مازندران به مطلب مندرج در سايت و توضيحات شمال نيوز
شمال نيوز: شهرستان جویبار با داشتن 70419 نفر جمعیت سرانه فضای ورزشی 7/1 متر مربع ، شهرستان سوادکوه با 67920 نفر جمعیت 2/1 متر مربع و شهرستان قائمشهر با 295135 نفر 66/0 جمعیت سرانه ورزشی را داراست که می بایست بر بر افزایش آن تلاش همگانی دو چندان داشت.
جوابيه اداره کل ورزش و جوانان مازندران به مطلب مندرج در سايت و توضيحات شمال نيوز

در پي درج خبري با عنوان  "انتقاد آیت الله معلمی از مديريت ورزش مازندران/ توزیع اعتبارات ورزشی استان ناعادلانه است " در پايگاه خبري تحليلي شمال نيوز جوابيه اي از سوي  اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران ارسال گرديد كه با توضيحات شمال نيوز درج مي گردد.لارم به ذكر است از زمان مديريت پريچهره در اين اداره كل و انعكاس مسائل و مشكلات حوزه ورزش براي اولين بار اين اداره كل اقدام به ارسال جوابيه داده است كه آنرا به فال نيك مي گيريم.

مدیریت محترم پایگاه خبری تحلیلی شمال ایران - شمال نیوز
با سلام و احترام
ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات الهی و تبریک عید سعید فطر و همچنین موفقیتهای چشمگیر ورزشکاران مازندرانی در بازیهای 2012 المپیک لندن به مردم شریف استان مازندران و مخاطبان محترم این سایت خبری ، پیرو درج مطلبی تحت عنوان " انتقاد آیت الله معلمی از مديريت ورزش مازندران : توزیع اعتبارات ورزشی استان ناعادلانه است "، مطالب ذیل جهت درج در آن پایگاه خبری ارسال می گردد :

بر اساس قوانین و مقررات ، توزیع اعتبارات و امکانات در هر دستگاه اجرایی بر اساس شاخصهای مختلف عمومی و تخصصی بوده که اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران نیز در چارچوب قانون از این قاعده مستثنی نیست.
در دستگاه ورزش و جوانان اعتبارات و امکانات در دو بخش زیرساخت ها و قهرمانی توزیع می گردد . در بخش ساخت و ساز اماکن ورزشی اعتبارات از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان ، طرحهای سفر ریاست جمهوری ، طرحهای ملی و استانی و بر اساس مطالعه و آمایش سرزمین و نیازسنجی مناطق مختلف انجام می گردد.
در بعد قهرمانی نیز شاخصهایی همچون تعداد ورزشکاران سامان یافته،جمعیت، قهرمانان ورزشی و علاقه مندی به رشته های ورزشی در توزیع اعتبارات و امکانات ورزشی هر شهرستان و یا منطقه ای دخیل می باشند.
در شهرستانهای جویبار ، قائم شهر و سوادکوه که خواستگاه ورزشکاران قهرمان زیادی می باشد ، همانند سایر شهرستانهای استان و یا حتی بیشتر از توان اداره کل ، در طول سالهای گذشته و به برکت دولت نهم و دهم در همه حوزه های ساخت و ساز ، قهرمانی ، همگانی و فرهنگی اتفافات بسیار قابل توجهی رخ داده است.
گواه این موضوع سرانه فضای ورزشی در این شهرستانها بوده که با توجه به ساخت و ساز فضای ورزشی در اکثر شهرها بالغ بر یک متر مربع می باشد.
بطور مثال شهرستان جویبار با داشتن 70419 نفر جمعیت سرانه فضای ورزشی 7/1 متر مربع ، شهرستان سوادکوه با 67920 نفر جمعیت 2/1 متر مربع و شهرستان قائمشهر با 295135 نفر 66/0 جمعیت سرانه ورزشی را داراست که می بایست بر بر افزایش آن تلاش همگانی دو چندان داشت.

یکی از اتفاقات مبارکی که در این روزها برای ورزش مازندران رقم خورد کسب 50% مدالهای طلای المپیک توسط مازندرانیها بود . دلاوران مازندرانی در المپیک 2012 لندن 3 مدال برای کشورمان در وزنه برداری ، کشتی فرنگی و کشتی آزاد کسب نمودند.

بر همین اساس سالنهای تخصصی ورزشکاران المپیکی در شهرهای این قهرمانان یا ساخته شده و یا در حال ساخت می باشد که این خود نوعی عدالت در ساخت و ساز و نگاه کارشناسی به رشد و توسعه هوشمند زیرساختهای ورزشی در سراسر استان می باشد که بر اساس علاقه مندی و وجود قهرمانان شاخص امکانات ورزشی توزیع می گردد.
لذا پس از موفقیتهای کسب شده اخیر انتظار میرود تا مسئولین ارشد کشوری در اعتبارات هزینه و عمرانی مازندران را بیشتر حمایت کنند تا در مسابقات آتی آسیایی و جهانی بویژه المپیک 2016 شیر بچه های مازندرانی باز هم برای ایران اسلامی افتخار آفرین باشند.

توضيحات شمال نيوز

انتظار میرفت اداره کل ورزش و جوانان بجای جوابیه سرشار از مطالب کلی در خصوص اظهار گلایه آیت الله معلمی توضیح شفاف و جزئی ارائه می نمودند.

مثلا چه میشد اعتبارات تخصیصی به شهرستانها و هیئتهای ورزشی استانی و شهرستانی به تفکیک ارائه می شد؟
قطعا با انتشار اطلاعات صحیح موضوع ناعادلانه بودن توزیع اعتبارات و امکانات معلوم می گردید.
مثلا مبلغ کمک به برخی از هیئتهای مولد قهرمان در شهرستانهای مذکور چقدر می باشد ؟ هیئت کشتی آمل ، هیئت کشتی بابل ، هیئت کشتی جویبار ، هیئت پینگ پنگ بابل ، هیئت بوکس جویبار ، هیئت شمشیربازی در سوادکوه و هیئت وزنه برداری در قائم شهر و هیئت تکواندو در بابل که مولد قهرمانان المپیکی هستند چقدر اعتبار و امکانات در سالهای گذشته دریافت کردند؟
آیا صرفا در آستانه برگزاری المپیک دادن 2 میلیون به یک قهرمان میتواند افتخاری بزرگ برای متولیان ورزش باشد؟ بهتر نبود بجای برخی از هزینه های غیر ضروری و با صرفه جویی بیشتر موتور محرکه هیئتهای ورزشی را در راه ساخت قهرمانان بنام تقویت کرد.
دلیل اختصاص اعتبار 60 میلیونی برای تجهیز خانه کشتی تنکابن به چند تخته تشک چیست؟ تنکابن در روند تولید قهرمانان کشتی در کجای کشتی استان است؟ اصلا تنکابن چند قهرمان در رده ملی دارد و در قهرمانی استان در رده بندی بین 10 تیم استان می باشد؟
هزینه ای که برای تیمداری صنعت ساری در سال گذشته انجام شد در مقابل چند درصد آن برای کل استان اعتبار داده شد؟ دلیل عدم آماده سازی چمن استادیوم شهید وطنی قائم شهر علیرغم گذشت 3 ماه از پایان فصل گذشته چیست که مورد اعتراض هواداران و طرفداران فوتبال در قائمشهر گشته و در حضور استاندار کار به جاهای باریک کشید؟
البته افزایش سرانه فضای ورزشی جز برنامه پنج ساله چهارم بوده که همه می دانند سرانه فضای ورزشی در جویبار و سوادکوه فقط در دوره مدیریتی حال روند رو به رشد نداشته و از چندین سال قبل این اتفاق شروع شده بود.
متاسفانه در این گزارش شهرستان قائم شهر با استاندارد و هدف برنامه خیلی فاصله دارد و این یعنی ضعف در برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف برنامه توسعه آن هم در قبال شهرستانی که نقش بسیار کلیدی و تعیین کننده در همه رشته های ورزشی دارد.

سئوالاتی که متاسفانه در این جوابیه هم بی پاسخ مانده و ذهن مخاطبان را مشغول ساخته ناعدالتی در توزیع اعتبارات و امکانات ورزشی است ؟ اعمال سلیقه های شخصی و گروه حاکم کنونی در دستگاه ورزش صدای خیلی از مسئولان کشوری، استانی، ارباب رجوع و مخاطبان و ذینفعان درون و برون سازمانی را درآورده که متاسفانه با سکوت معنی دار مسئولان توام شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساروی 31 مرداد 1391
همه میدونن هدف شما و یکی از نماینده های ساری(ش) بر کناری آقای پریچهره هست.اما دیگه حناتون رنگی نداره.تابلو مطلب می زنین.
نا شناس 31 مرداد 1391
همه می دونند تو اداره کل ورزش و جوانان مازندران چه خبر است.حالا اینکه چرا اداره کل بازرسی استان و استانداری و مجمع نمایندگان استان از این موضوعات خبر ندارن خودش در جای خود جای تفکر دارد!!!!!!!!!!!!!
م---ن 31 مرداد 1391
جوابیه در ارتباط با ساروی بازی انتخاب معاونان ساروی عدم توصیع عا دلانه اعتبار تبصره بند ب وراند وباند وهمه وهمه هیچ توصحی داده نشد !!!.خدا را شکر
آملي 31 مرداد 1391
چرا طرفداران پرشور كاله مازندران بايد براي ورود به سالن براي تماشاي بازي اين تيم در ليگ برتر با كمبود ظرفيت سالن روبرو شوند و بعد ش آشوب و اغتشاش و پخش از رسانه هاي سراسري آيا اين ننگ بر اداره كل شما و مديريت شما نيست ؟؟
راستین 31 مرداد 1391
از شمال نیوز و مدیریت محترم ان نهایت تشک را دارم و بسیار خوشحالم از معدود رسانه هایی هستید که واقعا مازندرانی هستید، نه ساروی، قائمشهری، آملی.... و با توجه به عدم وجود رسانه استانی وجود شما غنیمت بزرگی می باشد. ای کاش صدا و سیمای مازندران بجای تبدیل شدن به سیمای یک شهر خاص این وظیفه را عهده دار بود. ای کاش جناب پریچهر و سایر نهاد های استان اعلام می کردند که بودجه استان شهر مازندران بر اساس جمعیت و کمبود های آن شهر تنظیم می شود. به امید روزی که در استان عزیز ما آباد باشد
آملي 31 مرداد 1391
آقا چرا نظرم رو چرا نصفه و نيمه درج كردي . اصل سخنم ساخت استاديوم 6هزار نفري مورد نياز آمل بود كه ساروي ها غصب كردندو قراره خاك بخوره در ساري
جواد 31 مرداد 1391
چرا پیشرفت و آبادنی تنکابن داره شما رو ناراحت میکنه؟ بعد از سالها بچه های غرب مازندرانی در هیئت دولت وارد شدند و به عمران و آبادنی غرب استان به ویژه شهرستان تنکابن کمک کردند. آیا این جای نگرانی دارد؟ آیا از نگاه شما تنکابن جزیی از ایران اسلامی نیست؟ آیا گیلک بودن مردمان تنکابن جرم است؟ شما کمک 60 میلیونی به سالن کشتی تنکابن را تبعیض می دانید ولی تا به حال با خود اندیشه اید که چرا کمربندی بزرگ تنکابن پس از قریب به 30 سال آن هم در دولت دکتر احمدی نژاد که وزیر تنکابنی اقتصاد در آن است در حال تکمیل است؟ آیا اگر وزیر اقتصاد در هیئت دولت نبود، باز کمربندی افتتاح میشد؟ پس چرا شهرهای شرق مازندران سالهاست که کمربندی و دیگر امکانات عالی را دارا هستند ولی تنکابن فاقد زیرساخت اولیّه می باشد؟ هنوز بعد از 33 سال از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی و به مدد نگاه عدالت محور مدیران مازندرانی! بیماران غرب استانی به خصوص بیماران رامسری و تنکابنی جهت درمان بایستی به شهرهای رشت یا بابل و ساری مراجعت نمایند! آیا این از نگاه شما عدالت است؟! چرا ما فاقد زیرساخت درمانی مناسب هستیم؟! عزیزان کمی هم جانب انصاف و وجدان را مراعات نمائیم. بنده از جانب خود و همشهری های تنکابنی ام حمایت قاطع و جدّی مان رو از جناب آقای پریچهره مدیر کل محترم و معزّز ورزش و جوانان استان مازندران اعلام می دارم. ( امیدوارم که کامنتم رو که برای بار سوم است ارسال نمودم، منتشر کنید. گرچه گمانم این استکه اینکار رو نخواهید کرد زیرا به ضرر شما می باشد!!!)
نا شناس 31 مرداد 1391
شمائی که مینویسی "ساروی بی فرهنگ"، خود پیداست که با این نظرت صاحب فرهنگ غنی هستی!!!!!!!!!!!!!!!!!!! درواقع یکی از خصلتهای اجدادت را به ساروی ها نسبت دادی.جهت اطلاع
saeed 31 مرداد 1391
پس چرا جواب ندادند چقدر اعتبار بین شهرها توزیع شده ، موضوعی که داد همه نماینده ها رو درآورده ، استاندار و مدیرکل با هم دست به یکی کردند و چند میلیارد از اون 130 میلیارد مشهور رو به غرب استان دادند . این کامنت طرفداری از تنکابن هم نگفته پس سهم نوشهر و چالوس و نور و کلاردشت و عباس اباد و رامسر در غرب استان چیست ؟ آیا تنکابن همه غرب استان است ؟ اگر پریچهره در توزیع اعتبارات خوب عمل میکرد داد نمایندگان شرق و مرکز و حتی غرب استان را در نمی آورد ؟ به زودی نتیجه سوء مدیریتش معلوم می گردد . المپیک هم تمام شد و استاندار دیگر بهانه ای برای تغییر ندارد و وزیر محترم هم که میدونه چیکار کنه
قائم شهری 31 مرداد 1391
این که جواب شمال نیوز شد پس جواب آقا معلمی چی میشه ؟
ت 2 شهريور 1391
از پیامدهای قدوم نامبارک استاد پریچهره تابوده همین بوده آخر نشد ما یک مورد مثبیت ببنیم که از پیامدهای وجود نامبارک باشه ؟ خب وقتی ظاهر با باطن یکی نباشه همینه دیگه ؟
نا شناس 2 شهريور 1391
واقعن باید به معاون ورزشی جناب افای خ پرسید ازحضورش دراین سمت چه اتفاقی برای ورزش رخ داد
نا شناس 2 شهريور 1391
فقط تـــــــنــکـا بــــن
ف 2 شهريور 1391
وای بر دستگاه ورزش ، معاون ورزشی که همیشه خوابه ؟ بیچاره معاون مالی که از ذوق افتاد توی حلیم بهتره موهای تاج خروسی خودش رو درست کنه و گندهای اخلاقی ...... کارکنان هم که همه بی خیال .... روسای ستادی که مگس میپرونند آهای مردم توقع ورزش و اصلاحات ورزشی از دستگاه ورزشی نداشته باشید بابا کار اداره کل ورزش یک چیز دیگه است ......؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.